NO SÉ PER QUÈ M’ENFADO…

Els suplements dels diaris dedicats a salut són, normalment, pamflets publicitaris sense cap valor científic, i no caldria enfadar-se per això. Però hi ha vegades que la cosa supera el nivell mitjà de bestiesa, i hom explota.
Al darrer suplement de la Vanguardia de “Salud y Vida” hi havia una pàgina de publicitat amb un magnífic exemple de la tècnica d’usar paraules científiques reals, amb frases sintàcticament ben construides, però totalment fora de sentit científic. El que es persegueix és fer pensar al consumidor incaut que sota d’aquelles afirmacions hi ha una empresa o un professional competent. I res.
L’empresa Laboratorios Catalysis (www.catalysis.es) fa una publicitat vergonyosa. Diu que neix el 1989 com a conseqüència de les investigacions del doctor Antonio Martín González, del CSIC. Amb aquest nom hi figurava un documentalista llicenciat en psicologia, sense cap relació amb la medicina o la química, però amb publicaciions sobre les radiacions i les antenes mòbils, i la teràpia del càncer amb procediments esotèrics.
Els de Catalysis afirmen que apliquen el sistema d’activació molecular. El doctor (?) Eduardo Sanz, director del departament científic de Catalysis, diu que “El procediment d’activació molecular és un procés d’injecció d’electrons a les capes internes dels àtoms. Si toques els electrons de valència dels àtoms, alteres la molècula. Nosaltres no fem això, sinó que injectem els electrons en les capes internes dels àtoms. Així donem més energia a les molècules sense canviar la seva estructura.” I així successivament.
Terminologia científica, contingut impossible.
Si és un alumne, el suspens directament i s’ha acabat el bròquil.
Però si és una empresa, pot vendre els seus productes impunement, basant-se en falàcies. A la web no dóna cap indici de amb què estan fabricades les seves formulacions. Esperem que siguin innòcues, i que al menys no indueixin patologies a l’incaut que compra productes d’aquests.

Una resposta a NO SÉ PER QUÈ M’ENFADO…

  1. La lectora corrent escrigué:

    Abans llegia aquest suplement que, més que suplement, hauríem de dir-ne fulletó d’anuncis de productes que s’aprofiten dels consumidors que tenen preocupació per la salut. Però ara gairebé no ho faig mai i m’estalvio enfadar-me.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: