UNA ETIQUETA: BIFRUTAS PASCUAL

L’anàlisi de les etiquetes és un bon exercici científic, i em vaig permetre escriure’n un llibre ara fa tres anys: “Els secrets de les etiquetes“, d’editorial Mina, i en castellà per Ariel. Les legislacions van canviant, i els requeriments dels consumidors també. Mirem breument l’etiqueta d’aquest nou producte, el Bifrutas Pascual tropical.  Comentem-ne alguns elements, prescindint dels obvis.

1. Què és: “Bebida pasteurizada de zumo de frutas y leche con edulcorantes”. És la denominació oficial, d’acord amb el Codi Alimentari

4. Marca. És l’element més gran, allò que el fabricant vol que recordi l’usuari.

6. Informació nutricional. No obligatòria, però molt freqüent.  Aquí es posa per cada 100 g, però seria més il·lustratiu si ho posés per dosi, atès que hi ha una quantitat equivalent a la d’un refresc i que es sol consumir completament. És un producte baix en calories, perquè la llet és desnatada i el gust dolç li ve d’edulcorants acalòrics: només 15 cada 100 g.

12. Marques d’envasament. Són aquells numerets que una llegenda urbana atribueix falsament a les vegades que han pasteuritzat el producte, i que realment corresponen a la línia d’envasat que ha seguit el tetrapak.

14. Ingredients. Per ordre de més a menys. És un producte fet sobre tot amb aigua (quasi un 70%), suc de fruites (17%) i llet desnatada (13%). La resta, en quantitats molt petites, són additius estabilitzants (pectina), aromes (no hi ha l’obligació de dir quins, i no ho diu), acidulant (àcid cítric, el “temible” E-330), vitamines C, E i A, edulcorants i colorant.

En resum, un refresc acuós amb una mica de llet desnatada i suc de fruita, additivat amb vitamines, de les que un envàs en subministra fins a un 45% de l’ingesta diària recomanada. Per això a la publicitat parla de “suc funcional”. 

El nom Bifrutas prové de la denominació anterior Biofrutas, que va passar a dir-se durant un curt període Pascual Funciona.  La llei aprovada l’any passat prohibeix psosar el prefix bio a productes no derivats de l’agricultura i ramaderia ecològiques. Les marques han optat per deixar de dir-se bio i passar simplement a bi: biManán, Bicentury, Bifrutas. Pretén posicionar la marca com a producte sa i nutritiu.

A mi no em desagrada, tot i que no en prendré gaires. És un producte que, al meu entendre, no soluciona cap necessitat que no pugui ser coberta per altres vies més barates.

.

About these ads

Una resposta a UNA ETIQUETA: BIFRUTAS PASCUAL

  1. […] entrades relacionades: L’Actimel et defensa? , Els iogurts ja no caduquen, Una etiqueta: Bifrutas Pascual, i […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 146 other followers

%d bloggers like this: